Τρίτη 19 Μαρτίου 2019

ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 19/3/2019






Σήμερα στη Γλώσσα κάναμε την ενότητα 17: Εφημερίδες!Εφημερίδες! στο Β.Μ. τη σελίδα 15, στο τετράδιο εργασιών τις σελίδες 35-36 (τις ασκήσεις 7-8-9) ,το 110ο Φυλλάδιο Γλώσσας και γράψαμε στο κόκκινο τετράδιο για τον Εξακολουθητικό και Στιγμιαίο Μέλλοντα.


Στα Μαθηματικά κάναμε το Κεφάλαιο 40 : Γνωρίζω τα χαρτονομίσματα των 5,10,20,50 και 100 ευρώ στο τετράδιο εργασιών τις σελίδες 30-31 και ασκήσεις στο πράσινο τετράδιο.


 Για αύριο  οι μαθητές θα έχουν :
  • 2 Φορές Αντιγραφή τις λέξεις δυνατός-δυνατά , ευχάριστος – ευχάριστα , γρήγορος-γρήγορα , σύντομος – σύντομα , αργός-αργά , απαλός-απαλά,πρόχειρος πρόχειρα , όμορφος-όμορφα(Β.Μ. σελίδα 15).
  • Ορθογραφία τις λέξεις δυνατός-δυνατά , ευχάριστος – ευχάριστα , γρήγορος-γρήγορα , σύντομος – σύντομα , αργός-αργά , απαλός-απαλά,πρόχειρος πρόχειρα , όμορφος-όμορφα(Β.Μ. σελίδα 15).
  • Να μάθουν να κλίνουν το βράδυ και το δίχτυ και να διαβάσουν από το κόκκινο τετράδιο για τον Εξακολουθητικό και Στιγμιαίο Μέλλοντα.
  • Να κλίνουν στο κόκκινο τετράδιο : το όμορφο κορίτσι , το άσπρο χαρτί , το ήσυχο βράδυ καθώς και το ρήμα βαδίζω σε Ενεστώτα , Παρατατικό και Αόριστο.


Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019

ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΠΟΙΗΜΑ!!!




Με αφορμή το ποίημα του βιβλίου μας , οι μαθητές μπορούν να ακούσουν το παρακάτω τραγούδι!!!!




ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ!!!!

ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 18/3/2019




Σήμερα στη Γλώσσα κάναμε την ενότητα 17: Εφημερίδες!Εφημερίδες! στο Β.Μ. τη σελίδα 14, στο τετράδιο εργασιών τις σελίδες 35-36 (τις ασκήσεις 4-5-6) και το 109ο Φυλλάδιο Γλώσσας.

Στα Μαθηματικά κάναμε το Κεφάλαιο 40 : Γνωρίζω τα χαρτονομίσματα των 5,10,20,50 και 100 ευρώ στο Β.Μ. τις σελίδες 30-31 , το 98ο Φυλλάδιο Μαθηματικών και ασκήσεις στο πράσινο τετράδιο.

 Για αύριο  οι μαθητές θα έχουν :
  • 2 Φορές Αντιγραφή από το ποίημα Λίγο ακόμα στη σελίδα 14 : Λίγο ακόμα … λίγο ψηλότερα.
  •  Ορθογραφία από το ποίημα Λίγο ακόμα στη σελίδα 14 : Λίγο ακόμα … λίγο ψηλότερα.
  • Να κλίνουν στο κόκκινο τετράδιο : ο λαμπερός ήλιος , η σωστή λειτουργία , το φωτεινό δωμάτιο.


Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019

ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 14/3/2019




Σήμερα στη Γλώσσα κάναμε την ενότητα 17: Εφημερίδες!Εφημερίδες! στο Β.Μ. τις σελίδες 12-13 , στο τετράδιο εργασιών τη σελίδα 34 και το 107ο Φυλλάδιο Γλώσσας.

Στα Μαθηματικά κάναμε το Κεφάλαιο 39 : Μετρώ το βάρος : Το κιλό και το γραμμάριο στο τετράδιο εργασιών τις σελίδες: 28-29 και ασκήσεις στο πράσινο τετράδιο.

 Για Δευτέρα οι μαθητές θα έχουν :
  •  2 Φορές Αντιγραφή την πρόταση: Τελικά … αξέχαστο καλοκαίρι (Β.Μ. σελίδα 12).
  • Ορθογραφία την πρόταση : Τελικά … αξέχαστο καλοκαίρι (Β.Μ. σελίδα 12).
  • Ανάγνωση το κείμενο: Τα ψηλά βουνά (Β.Μ. σελίδα 12).
  • Το 108ο Φυλλάδιο Γλώσσας και το 98ο Φυλλάδιο Μαθηματικών.Και από το 107ο Φυλλάδιο Γλώσσας την άσκηση 2 (Βιβλιοπαρουσίαση του αγαπημένου παραμυθιού κάθε μαθητή)


Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019

ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!!!!!

Με αφορμή το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και της συζήτησης για τα ζώα , οι μαθητές μπορούν να παίξουν  τα παρακάτω διαδραστικά παιχνίδια!!!!




ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 13/3/2019


Σήμερα στη Γλώσσα κάναμε την ενότητα 17: Εφημερίδες!Εφημερίδες! στο Β.Μ. τη σελίδα 11 , στο τετράδιο εργασιών τις σελίδες 32-33 και το 106ο Φυλλάδιο Γλώσσας.

Στα Μαθηματικά κάναμε το Κεφάλαιο 39 :Μετρώ το Μετρώ το βάρος : Το κιλό και το γραμμάριο στο Β.Μ. τις σελίδες: 28-29, το 95ο Φυλλάδιο Μαθηματικών και ασκήσεις στο πράσινο τετράδιο.

 Για αύριο οι μαθητές θα έχουν :
  •   2 Φορές Αντιγραφή την πρώτη στροφή του ποιήματος : Τα παιδιά στην πόλη από -> Τι ζωή είν’ αυτή… πολυκατοικίες; (Β.Μ. Γλώσσας σελίδα 11).
  • Ορθογραφία: την πρώτη στροφή του ποιήματος : Τα παιδιά στην πόλη από Τι ζωή είν’ αυτή… πολυκατοικίες; (Β.Μ. Γλώσσας σελίδα 11).
  •   Ανάγνωση το ποίημα Τα παιδιά της πόλης (Β.Μ. Γλώσσας σελίδα 11).
  • Να απαντήσουν στο κόκκινο τετράδιο τις εξής ερωτήσεις:

Α. Σου αρέσει το μέρος όπου ζεις;

Β. Τι θα ήθελες να αλλάξει , για να γίνει καλύτερο;

Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 12/3/2019




Σήμερα στη Γλώσσα κάναμε την ενότητα 17: Εφημερίδες!Εφημερίδες! τις σελίδες 6-10 και το 105ο Φυλλάδιο Γλώσσας.

Στα Μαθηματικά κάναμε το Κεφάλαιο 38 :Μετρώ το βάρος (α) τετράδιο εργασιών τις σελίδες 26-27 και ασκήσεις στο πράσινο τετράδιο.

Για αύριο οι μαθητές θα έχουν :
  • 2 Φορές Αντιγραφή: Τι διαβάζεις, Λουκά…του σχολείου μας. (σελίδα 8) και τις λέξεις : άρθρο , πρωτοσέλιδο , συνέντευξη , εκδότης.
  •    Ορθογραφία: Τι διαβάζεις, Λουκά…του σχολείου μας. (σελίδα 8) και τις λέξεις : άρθρο , πρωτοσέλιδο , συνέντευξη , εκδότης.
  • Ανάγνωση τον διάλογο στις σελίδες 8-9 (Β.Μ. Γλώσσας).
  • Να κλίνουν στο κόκκινο τετράδιο τα ρήματα: φτιάχνω , παρουσιάζω σε Ενεστώτα , Παρατατικό και Αόριστο.


Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019

ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ!!!!!!










Ο χαρταετός είναι μια ελαφριά κατασκευή η οποία πετάει με τη βοήθεια του αέρα. Ο χαρταετός κρατιέται απ' αυτόν που τον πετάει μέσω της καλούμπας.
Η συνήθεια του πετάγματος χαρταετού προέρχεται από την Κίνα πιθανότατα. Είναι δημοφιλής σήμερα στην Κίνα, στην Ιαπωνία, στην Ινδία, στην Ταϊλάνδη και στο Αφγανιστάν.

Στην Ελλάδα το πέταγμα του χαρταετού είναι μέρος των εθίμων της Καθαράς Δευτέρας και συγκεκριμένα του εορτασμού της -τα κούλουμα.
Ο σκελετός των χαρταετών κατασκευάζεται είτε από ελαφρύ ξύλο είτε από πλαστικό, ενώ το μέρος που φέρνει αντίσταση στον αέρα από πλαστικό φύλλο ή χαρτί.

ΤΟ ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ




Το γαϊτανάκι

Το γαϊτανάκι είναι ένας χορός που δένει απόλυτα με το χρώμα και το κέφι της Αποκριάς.
Πέρασε στην Ελλάδα από πρόσφυγες του Πόντου της Μ. Ασίας και έδεσε απόλυτα με τα άλλα τοπικά έθιμα, αφού η δεξιοτεχνία των χορευτών και ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο.

Δεκατρία άτομα χρειάζονται για να στήσουν το χορό. Ο ένας κρατάει ένα μεγάλο στύλο στο κέντρο, από την κορυφή του οποίου ξεκινούν 12 μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα. Οι κορδέλες αυτές λέγονται γαϊτάνια και δίνουν το όνομά τους στο έθιμο.
Γύρω από το στύλο, 12 χορευτές κρατούν από ένα γαϊτάνι και χορεύουν μαζί, σε 6 ζευγάρια, τραγουδώντας το παραδοσιακό τραγούδι. Καθώς κινούνται γύρω από το στύλο, κάθε χορευτής εναλλάσσεται με το ταίρι του κι έτσι όπως γυρνούν (ο κάθε χορευτής περνάει τη μια φορά από μέσα και την άλλη απ' έξω) πλέκουν τις κορδέλες γύρω από το στύλο δημιουργώντας χρωματιστούς συνδυασμούς.
Ο χορός τελειώνει, όταν οι κορδέλες έχουν τυλιχτεί γύρω από το στύλο και οι χορευτές χορεύουν πολύ κοντά σ' αυτόν.
Πιθανόν ο κυκλικός αυτός χορός να υποδηλώνει τον κύκλο της ζωής, από τη χαρά στη λύπη, από το χειμώνα στην άνοιξη, από τη ζωή στο θάνατο και το αντίθετο