Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019

ΤΟ ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ




Το γαϊτανάκι

Το γαϊτανάκι είναι ένας χορός που δένει απόλυτα με το χρώμα και το κέφι της Αποκριάς.
Πέρασε στην Ελλάδα από πρόσφυγες του Πόντου της Μ. Ασίας και έδεσε απόλυτα με τα άλλα τοπικά έθιμα, αφού η δεξιοτεχνία των χορευτών και ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο.

Δεκατρία άτομα χρειάζονται για να στήσουν το χορό. Ο ένας κρατάει ένα μεγάλο στύλο στο κέντρο, από την κορυφή του οποίου ξεκινούν 12 μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα. Οι κορδέλες αυτές λέγονται γαϊτάνια και δίνουν το όνομά τους στο έθιμο.
Γύρω από το στύλο, 12 χορευτές κρατούν από ένα γαϊτάνι και χορεύουν μαζί, σε 6 ζευγάρια, τραγουδώντας το παραδοσιακό τραγούδι. Καθώς κινούνται γύρω από το στύλο, κάθε χορευτής εναλλάσσεται με το ταίρι του κι έτσι όπως γυρνούν (ο κάθε χορευτής περνάει τη μια φορά από μέσα και την άλλη απ' έξω) πλέκουν τις κορδέλες γύρω από το στύλο δημιουργώντας χρωματιστούς συνδυασμούς.
Ο χορός τελειώνει, όταν οι κορδέλες έχουν τυλιχτεί γύρω από το στύλο και οι χορευτές χορεύουν πολύ κοντά σ' αυτόν.
Πιθανόν ο κυκλικός αυτός χορός να υποδηλώνει τον κύκλο της ζωής, από τη χαρά στη λύπη, από το χειμώνα στην άνοιξη, από τη ζωή στο θάνατο και το αντίθετο

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 7/3/2019


Σήμερα στη Γλώσσα κάναμε το 103ο Φυλλάδιο Γλώσσας.


Στα Μαθηματικά κάναμε το Κεφάλαιο 38 :Μετρώ το βάρος (α) Β.Μ. τις σελίδες 26-27 , ασκήσεις στο πράσινο τετράδιο   και το 94ο Φυλλάδιο Μαθηματικών.

Για την Τρίτη  οι μαθητές θα έχουν :
  • 2 Φορές Αντιγραφή την πρόταση : Μια φορά κι έναν καιρό, που ήταν άγριος χειμώνας και ένας δυνατός  αέρας φυσούσε και έκανε κρύο τσουχτερό, μια αλεπού βγήκε έξω από τη φωλιά της στον ήλιο για να ζεσταθεί. (από το 104ο Φυλλάδιο Γλώσσας).
  • Ορθογραφία την πρόταση : Μια φορά κι έναν καιρό, που ήταν άγριος χειμώνας και ένας δυνατός αέρας φυσούσε και έκανε κρύο τσουχτερό, μια αλεπού βγήκε έξω από τη φωλιά της στον ήλιο για να ζεσταθεί. (από το 104ο Φυλλάδιο Γλώσσας).
  • Ανάγνωση το κείμενο : Η αλεπού και το αλεπουδάκι της (από το 104ο Φυλλάδιο Γλώσσας).
  •   Το 104ο Φυλλάδιο Γλώσσας και το 95ο Φυλλάδιο Μαθηματικών.


Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019

ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ!!!



Με αφορμή την Ημέρα κατά της σχολικής βίας μιλήσαμε στην τάξη για αυτό το φαινόμενο και παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο!!!








ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 6/3/2019





Σήμερα στη Γλώσσα κάναμε στο Ανθολόγιο (σελίδα 100) το κείμενο: Η ευγνωμοσύνη του μυρμηγκιού και ασκήσεις στο κόκκινο τετράδιο.

 Στα Μαθηματικά κάναμε το Κεφάλαιο 37 : Λύνω σύνθετα προβλήματα (β) (τετράδιο εργασιών τις σελίδες 24-25   )  και το 93ο Φυλλάδιο Μαθηματικών.

Για αύριο  οι μαθητές θα έχουν :
  • 2 Φορές Αντιγραφή την πρόταση : Ένα μυρμήγκι … να πνιγεί (Ανθολόγιο σελίδα 100).
  • Ορθογραφία την πρόταση : Ένα μυρμήγκι … να πνιγεί (Ανθολόγιο σελίδα 100).
  •  Ανάγνωση το κείμενο : Η ευγνωμοσύνη του μικρού μυρμηγκιού (σελίδα 100 Ανθολόγιο).
  •  Να κάνουν στο κόκκινο τετράδιο τις ερωτήσεις:

Α. Τι ήταν αυτό που έδωσε δύναμη στο μυρμήγκι να τα βάλει με τον κυνηγό;

Β. Έχεις φίλους; …. Μια φίλη σου. 









Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ - ΚΛΟΟΥΝ


Γίναμε και εμείς μαζί τους για λίγο παιδιά!!!!!!!!









ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΜΑΣΚΕΣ

Τα παιδιά μας ζωγράφισαν και σχεδίασαν τις δικές τους αποκριάτικες μάσκες.













ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 5/3/2019







Σήμερα στη Γλώσσα την Ενότητα 16: Νιώθω στο τετράδιο εργασιών τη σελίδα 30 , το 102ο Φυλλάδιο Γλώσσας και ασκήσεις στο κόκκινο τετράδιο.

Στα Μαθηματικά κάναμε το Κεφάλαιο 37 : Λύνω σύνθετα προβλήματα (β) (Β.Μ. σελίδες 24-25 και το 92ο Φυλλάδιο Μαθηματικών.

Για αύριο  οι μαθητές θα έχουν :
  • 3 Φορές Αντιγραφή τις λέξεις : ζηλιάρης , θυμωμένος , φοβισμένος , χαρούμενος , τόλμη , αγάπη , φόβος , μίσος , δυστυχία.
  • Ορθογραφία τις λέξεις : ζηλιάρης , θυμωμένος , φοβισμένος , χαρούμενος , τόλμη , αγάπη , φόβος , μίσος , δυστυχία.
  •  Να κάνουν στο κόκκινο τετράδιο αναγνώριση των λέξεων των προτάσεων:

Ο Λουκάς παρατηρεί τις κινήσεις των μαϊμούδων.

Η Γαλήνη ακούει το παραμύθι της γιαγιάς. 

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019

ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ:Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΛΕΛΕΚΙ

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΜΕ ΔΑΝΕΙΚΟ

ΓΛΩΣΣΑ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 4/3/2019










Σήμερα στη Γλώσσα την Ενότητα 16: Νιώθω (Β.Μ. σελίδα 81-84) και το 101ο Φυλλάδιο Γλώσσας.

Στα Μαθηματικά κάναμε το Κεφάλαιο 36 : Υπολογίζω ένα αποτέλεσμα κάνοντας κάθετη αφαίρεση  με δανεικό (β) στο τετράδιο εργασιών τις σελίδες: 22-23 και το 91ο Φυλλάδιο Μαθηματικών.

Για αύριο  οι μαθητές θα έχουν :
  • Ανάγνωση το κείμενο: Η αλεπού κι ο λέλεκας (Β.Μ. σελίδα 82-83).
  • 2  Φορές Αντιγραφή τις λέξεις : χαίρομαι , ενθουσιάζομαι , λυπάμαι , στεναχωριέμαι , ευτυχία , απογοήτευση , σιγουριά , μοναξιά , χαρά , λύπη , ντροπή , θυμός , ικανοποίηση (τετράδιο εργασιών Γλώσσας σελίδες 27-28).
  •  Ορθογραφία : τις λέξεις : χαίρομαι , ενθουσιάζομαι , λυπάμαι , στεναχωριέμαι , ευτυχία , απογοήτευση , σιγουριά , μοναξιά , χαρά , λύπη , ντροπή , θυμός , ικανοποίηση (τετράδιο εργασιών Γλώσσας σελίδες 27-28).
  • Να απαντήσουν στο κόκκινο τετράδιο στις ερωτήσεις του κειμένου(Η αλεπού κι ο λέλεκας):

Α. Τι σκέφτηκε το λελέκι; Γιατί;
Β. Τι νομίζεις ότι ένιωσε το λελέκι , όταν είπε στην αλεπού: «Το παράδειγμα σου ακολουθώ , τίποτε παραπάνω»;
  •  Να διαβάσουν τα ανισοσύλλαβα σε –ου και –ά. (από το κόκκινο τετράδιο).